نحوه شستشو کابین دوش شیشه حمام

دسته بندی ها: مقالات

شستشو کابین دوش شیشه ای

 

کابین دوش شیشه ای، به علت مجاورت بالایی که با شوینده های مو، بدن، آب و کف دارد، زود کثیف می شود و در صورتی که به صورت مرتب، اصولی و در بازه های کوتاه مدت تمیز نشود، لکه ها به جرم تبدیل می شود و علاوه بر ماندگار تر شدن، ممکن است به سطح داخل کابین دوش نیز آسیب برسانند. لکه های کابین دوش در صورت تمیز نشدن نمای بسیار ناخوشایندی ایجاد می کنند و آلودگی زیادی را در خود نگه می دارند که برای سلامت افراد مناسب نیست. در این صفحه می توانید راهکار هایی برای لکه زدایی و تمیز کردن کابین دوش حمام را مشاهده کنید:

 

 

تمیز کردن شیشه کابین دوش

همانطور که می دانید، جنس کابین شیشه ای حمام، از جنس شیشه سکوریت است و برای درخشندگی نیاز به نظافت همیشگی با مواد پاک کننده مناسب دارد. شیشه سکوریتی که در ساخت حمام شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل ارتباط با رطوبت، بخار، آب وصابون، بیشتر در معرض انواع آلودگی و قارچ و باکتری قرار می‌گیرد. معمولا برای تمیز کردن شیشه سکوریت از دستمال‌های نانو و دستمال میکروفایبر به همراه انواع جرم گیر و مواد شوینده‌ای که در بازار وجود دارد، استفاده می‌کنند. برای تمیز‌کردن شیشه، ابتدا شیشه را با مواد شوینده آغشته کرده و پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از دستمال نرم و مرطوب یا دستمال میکروفایبر، شروع به تمیز کردن کنید. 

شستشو کابین دوش شیشه ای

روش های از بین بردن جرم از شیشه کابین دوش

در نظر داشته باشید شیشه حمام را به‌طور منظم پاک‌کنید. در این حالت در صورت عدم نظافت منظم، تجمع مواد و آلایندگی بر روی آن، نظافت آن‌ها مشکل می‌کند. در نظافت روزانه نیازی به تمیز کردن عمیق آن نیست و با این روش شیشه حمام همواره درخشان خواهد ماند.

  • شست‌وشوی کابین شیشه حمام با دستمال میکروفایبر

دستمال میکروفایبر، پارچه‌ای از جنس نانو، مخصوص تمیز کردن شیشه‌ است و باعث از بین رفتن جرم و لکه‌های سطح شیشه می‌شود. برای تمیز کردن شیشه با دستمال میکروفایبر ابتدا تمام سطوح را به یک شوینده آغشته کرده و پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از این دستمال کابین شیشه‌ حمام را تمیز کنید. بهتر است در هنگام استفاده از دستمال میکروفایبر از آب داغ استفاده نشود زیرا آب گرم باعث از بین رفتن لطافت و نرمی دستمال می‌شود. 

  • اسپری های مخصوص شیشه

شرکت ارژن پارت، ارائه کننده انواع اسپری های ضد لک شیشه ساختمان و ضد بخار شیشه حمام می باشد. از مراحل استفاده از اسپری ضد لک نانو، در ابتدا شیشه را از هر چیزی از لک پاکسازی کرده تا هیچ لکی باقی نمانده باشد. سپس از اسپری ضد لک نانو به شیشه اسپری کنید. به مدت 1 روز به هیچ عنوان به شیشه دست نزنید سپس شیشه را با یک دستمال معمولی پاک کنید. پس از آن دیگر هیچ لکی باقی نمی ماند.

شستشو کابین دوش شیشه ای
شستشو کابین دوش شیشه ای
  • شستشو و تمیز کردن عمیق شیشه حمام

تجمع مواد و آب در محوطه شیشه حمام سبب بروز کپک و آلودگی در کابین آن می‌شود. بنابراین باید محوطه شیشه حمام را در زمان‌هایی معین، به‌ صورت عمیق شستشو دهید تا از ایجاد کپک و خرابی در لولاها جلوگیری نمایید. شوینده‌ای را که آماده کرده‌اید بر روی اسفنجی بریزید و با آن اقدام به پاک کردن آن نمایید. سپس شیشه حمام را با آب گرم یا سرکه شستشو دهید و در آخر با پارچه، شیشه حمام را پاک‌ کنید. در نظر داشته باشید که شوینده شما ایجاد کف نکند زیرا در این صورت پاک کردن شیشه حمام امری طاقت‌فرسا خواهد بود.

  • از بین بردن جرم کابین شیشه حمام 

جرم گیری سطوح شیشه‌ای یکی از راهکار‌هایی است که در تمیزی و درخشندگی شیشه بسیار تاثیرگذار است. برای از بین بردن جرم‌‌های شیشه می‌توان از انواع مواد شوینده شیمیایی و شوینده طبیعی که در دسترس همه قرار دارد استفاده ‌کرد. بهترین راه برای از بین بردن جرم شیشه استفاده از مواد شیمیایی خیلی قوی است که به راحتی و جرم و رسوب را از روی شیشه پاک می‌کنند.

شستشو کابین دوش شیشه ای

  • از بین بردن لک و شوره شیشه

شیشه دور دوش ارتباط مستقیم با آب، بخار، کف و مواد شوینده قرار دارد و در اثر برخورد با آن‌ها به راحتی لک می‌شود. در صورتی که پس از استفاده به درستی تمیز نشوند ممکن است لکه‌ها در سطح شیشه باقی مانده و باعث ایجاد جرم شوند. بخار‌هایی که روی کابین شیشه وجود دارند، در صورتی که تمیز نشوند، به مرور زمان باعث ایجاد شوره روی شیشه می‌شوند‌.

  • شست و شوی شیشه حمام با استفاده از مواد شوینده طبیعی 

برای از بین بردن لکه از سطح شیشه علاوه بر مواد شیمیایی می‌توان از انواع محلول‌های خانگی که در خانه وجود دارد استفاده کرد. برخلاف مواد شیمیایی استفاده از مواد شوینده طبیعی برای انسان خطر آفرین نیستند و می‌توان برای مدت طولانی از آن‌‌ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی چند نمونه محلول خانگی برای پاک کردن انواع سطوح شیشه‌ای مانند: شیشه حمام، دیوار شیشه‌ای، انواع پنجره و میز‌های شیشه‌ای پرداخته‌ایم.

  • یکی از ترکیباتی که برای تمیز کردن شیشه استفاده می‌شود، ترکیب جوش شیرین و آب است. جوش شیرین خاصیت پاک کنندگی  و درخشندگی دارد و باعث از بین رفتن لکه و جرم شیشه می‌شود. برای این کار ابتدا مقدار جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و سپس به سطح شیشه اسپری کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از دستمال مرطوب کل سطح شیشه‌ را پاک کنید. 
  • ترکیب دیگری در درخشندگی و پاک کردن لکه‌های شیشه موثر است، استفاده از ترکیب سرکه، آب لیمو و آب است. آبلیمو و سرکه خاصیت اسیدی دارند و باعث از بین رفتن بسیاری از لکه‌ها و رسوبات از سطح شیشه  سکوریت می‌شوند.

پاک کردن شیشه حمام با پارچه میکروفایبر از انباشته شدن املاح بر روی شیشه جلوگیری می کند. معمولاً توصیه می‌شود که در هر بار استفاده با دستمال میکروفایبر، شیشه را پاک‌کنید و حداقل یک‌بار در هفته شیشه حمام خود را اصولی بشویید. دستمال میکروفایبری بهترین وسیله برای از بین بردن لکه‌های آب و تجمع مواد معدنی است و باعث می‌شود تا در هر بار تمیز کردن، کابین شفاف و تمیز داشته باشید.

شستشو کابین دوش شیشه ای
شستشو کابین دوش شیشه ای

نکات شست‌وشوی کابین شیشه حمام

  • برای از بین بردن لکه‌های سخت و بزرگ از سیم‌ و ابزار تیز مانند چاقو استفاده نشود، زیرا این ابزار‌ها باعث ایجاد خط و خش روی شیشه می‌شوند و از زیبایی و جذابیت کار می‌کاهند. 
  • بهتر است پس از هر بار استفاده از دور دوش شیشه‌ای، تمام سطوح شیشه با استفاده از پارچه یا مواد شوینده به صورت سطحی تمیز شوند تا در طولانی مدت موجب رسوب و جرم روی شیشه نشود.
  • برای تمیز کردن شیشه از مواد شوینده نرم و ملایم استفاده شود و از تمیز کردن شیشه با صابون پر‌هیز شود. زیرا صابون باعث ایجاد لکه‌های سفید و رسوب روی سطح شیشه می‌شود. 
  • هر چند وقت یکبار تمام سطوح کابین شیشه به طور عمیق تمیز شوند تا تمام جرم و لکه به طور کامل از سطح کار پاک شوند. در صورتی که کابین شیشه ای به طور مرتب تمیز نشود، ممکن است آثار جرم و رسوبات برای همیشه روی شیشه و اطراف کابین باقی بماند. 
  • در صورتی که شیشه حمام نیاز به ترمیم داشته باشد و منافذ بازی داشته باشد، با استفاده از چسب‌های سیلیکونی باید تمامی منافذ درزگیری شوند تا از نفوذ آب به بیرون جلوگیری شود‌. 
  • در هنگام استفاده از مواد شوینده قوی مانند اسید و وایتکس از دستکش و ماسک استفاده شود زیرا؛ این مواد باعث خشکی دست، آسیب دیدگی پوست، مشکلات ریوی و تنگی نفس می‌شود. 
  • یک محلول خانگی با استفاده از سرکه، آب و آبلیمو تهیه کرده و در ظرفی قرار دهید، پس از هر بار استفاده کلیه سطوح شیشه‌ای را با استفاده از محلول خانگی تمیز کنید.

برای شست‌وشوی دور دوش شیشه از روش‌های مختلفی همچون: دستمال میکروفایبر، شیشه روب، مواد شیمیایی و مواد شوینده خانگی استفاده می‌شود. مهم ترین نکته‌ای که در تمیزی شیشه حمامبسیار تاثیر گذار است، پاک کردن کابین شیشه پس از هر بار استفاده است. در صورتی که کابین شیشه‌ای به موقع تمیز شود دیگر اثری از لکه، جرم، رسوب، شوره و... روی سطح شیشه باقی نمی‌ماند و شیشه حمام تمیز و درخشان خواهدد بود.

شستشو کابین دوش شیشه ای

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟