ویژگی های نرده استیل پنجره

نرده استیل پنجره یک نوع حفاظ از جنس استیل است که بر روی پنجره‌ قرار می‌گیرد. این نرده‌ها به عنوان یکی از زیباترین و پرکاربردترین نرده‌ها شناخته می‌شوند که جذابیت و نمای خاصی به پنجره‌های خانه شما می‌بخشند. از ویژگی‌های این نرده‌ها این است که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند. همچنین قابلیت تمیز شدن آنها سریع و آسان است. این نرده ها در مقایسه با سایر نرده‌ها و در برابر شرایط جوی مختلف از جمله در برابر باد، باران، رطوبت و شرایط سخت دیگر دوام و ماندگاری بهتری دارند.


انواع نرده استیل پنجره:

از بارزترین ویژگی هاینرده استیل پنجره می توان به نصب آسان، قیمت مناسب، تنوع در رنگ و قابلیت شستشوی آن اشاره کرد. این نرده‌ها بر حسب تمایلات و نیازهای افراد مختلف، انواع متنوعی دارند. چند نمونه از انواع نرده های استیل پنجره عبارتند از:

  • حفاظ شاخ گوزنی
  • حفاظ بوته ای
  • حفاظ نرده ای
  • حفاظ ترکیبی

حفاظ پنجره

 

ویژگی‌های نرده‌های استیل 201 و 304 پنجره

نرده استیل پنجره معمولاً از استیل 201 و 304 ساخته می‌شود. نرده‌های استیل ساخته شده با استیل 201 بیشتر برای پنجره‌های داخلی منازل مسکونی استفاده می‌شوند، زیرا در ساخت این نوع استیل از نیکل و آلیاژ کمتر استفاده شده است. از این رو نسبت به نرده‌های استیل ساخته شده با استیل 304 احتمال آسیب دیدنشان بیشتر است .اما اگر می‌خواهید برای محوطه بیرونی پنجره ساختمان خود از نرده استیل استفاده کنید، توصیه می‌شود از نرده استیل پنجره ساخته شده با استیل 304 استفاده کنید. استیل 304 دارای آلیاژ بیشتری بوده و حدود 18% نیکل را در ساختار خود داراست. به خاطر همین ترکیبات است که نرده استیل در معرض اکسید آهن و زنگ‌زدگی قرار نگرفته و مقاومت بیشتری در برابر ضربه، فشار و رطوبت داشته و از آسیب دیدگی در امان است.

حفاظ پنجره

 

ویژگی نرده استیل با کیفیت

حفاظ نرده استیل با کیفیت دارای ویژگی‌های متعددی است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

1. استحکام بالا در برابر فشار و تحمل وزن افراد و ضربات جانبی:نرده استیل با کیفیت توانایی تحمل فشار و وزن افراد را دارند. این نوع حفاظ می‌تواند در برابر فشارهای مکانیکی و ضربات جانبی استحکام بیشتری از خود نشان دهد.

2. مقاومت بی‌نظیر در برابر رطوبت هوا و اکسایش: یکی از ویژگی‌های برجسته نرده استیل با کیفیت، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت هوا و اکسایش است. استیل ضد زنگ استیل 316 که برای این حفاظها استفاده می‌شود، در تماس با آب و رطوبت هوا و همچنین عوامل محیطی متنوع مانند باران، نمک و مواد شیمیایی، به طور معمول زنگ نمی‌زند و اکسیده نمی‌شود. این به این معنی است که حفاظ نرده استیل با کیفیت قادر است در محیط‌های مرطوب و حتی در نزدیکی آب بدون زنگ زدگی و خوردگی به مدت طولانی قرار بگیرد.

3. مقاومت بالا در برابر مواد شوینده، اسیدها و ..: نرده های استیل مرغوب در برابر مواد شوینده، اسیدها و مواد شیمیایی خراب نمی شوند. این ویژگی به آنها امکان می‌دهد که از خوردگی و آسیب دیدگی محلول‌های شوینده و اسیدهایی که در استخرها یا محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود، در امان بمانند.

حفاظ پنجره

 

4. ماندگاری زیبایی ظاهری: آلیاژ استیل به عنوان ماده اصلی حفاظ نرده استیل بصورت طولانی‌مدت، در برابر خطوط و خراش‌های سطحی مقاوم بوده و جلوه زیبایی خود را حفظ می‌کند. همین ویژگی باعث استفاده گسترده از نرده استیل در راه پله‌ها، نرده‌های تراس و بالکن، و حفاظ‌های مکان‌های دولتی و ساختمانی شده است. 

5. سفارشی‌سازی و طراحی متنوع:در ساخت نرده استیل پنجره امکان سفارشی‌سازی به شما داده شده است. شما می‌توانید انواع طرح‌ها، شکل‌ها و سایر جزئیات را برای حفاظ پنجره خود انتخاب کرده و به نیازهای خود پاسخ داده باشید. تنوع طرح در حفاظ‌های استیل، امکان انتخاب طرحی متناسب با سلیقه شما را فراهم می‌کند.

6. طول عمر حفاظ استیل پنجره: از آنجایی که حفاظ استیل از جنس استیل ضد زنگ است در برابر شرایط آب و هوایی مختلف کارایی زیادی داشته و طول عمر مفید بالایی دارد. از این رو نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری پیدا می‌کند.

حفاظ پنجره
 

فاصله استاندارد بین گارد‌های نرده استیل پنجره

نرده استیل پنجره با دو هدف افزایش ایمنی مالی و جانی و دیگری به خاطر زیباتر شدن نمای ساختمان ساخته می‌شود. در تمام مدل‌ها، فاصله استاندارد بین گارد‌های محافظ حفاظ استیل پشت پنجره نباید بیشتر از 12 سانتیمتر باشد. این نکته یک اصل مهم در ساخت حفاظ پنجره است و برای ایمنی لازم است به آن توجه شود.
در طبقات اول و همکف ساختمان‌ها باید به استحکام و ایمنی نرده بیش از هر چیز بها داده شود تا مانع ورود سارقین از طریق پنجره شود. در طبقات بالایی ساختمان‌ها نیز نرده پنجره عموماً به منظور کاهش خطر سقوط  کودکان و سالمندان، به شکل چند ردیف عمودی یا افقی از لوله و پروفیل ساده یا طرح دار از جنس استیل ساخته می‌شود. در این قسمت انتخاب مدل و ترکیب المانهای مختلف با هم است که معماری سازه را تحت تاثیر قرار داده و به زیبایی نمای ساختمان و یا آپارتمان شما می‌افزاید.

حفاظ پنجره

 

انتخاب حفاظ مناسب:

حفاظ استیل پنجره، انتخابی ایده‌آل برای منازل مسکونی، آپارتمان‌ها، ادارات، مراکز تجاری و ... هستند. هنگام انتخاب حفاظ استیل، به آیتم های زیر توجه داشته باشید، تا بعد از خریداری یا نصب دچار مشکل نشوید:

  • نوع پنجره
  • ارتفاع طبقه
  • میزان امنیت مورد نیاز
  • سلیقه شخصی
  • سازگاری با دیگر المانهای ساختمان

حفاظ پنجره

 

نصب نرده استیل پنجره

کار نصب نرده استیل پنجره یک کار تخصصی بوده و ریزه کاری های خودش را دارد و توصیه می شود حتماً از یک نصاب متخصص و حرفه ای که تجربه کافی در خصوص نصب این نوع نرده ها دارد، کمک بگیرید.

حفاظ پنجره

قیمت نرده استیل پنجره

در خصوص قیمت نرده استیل پنجره، عوامل متعددی می توانند بر قیمت آن تاثیر گذار باشند. همان طور که در بالا اشاره کردیم یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت نرده استیل پنجره جنس استیل به کار رفته در آن است. استیل ۳۰۴ به دلیل میزان آلیاژ و نیکلی بیشتری که در ساختار خود دارد از استیل ۲۰۱ مقاوم تر بوده و به تبع قیمت بیشتری هم دارد.

با نصب حفاظ استیل پنجره، امنیت و زیبایی را به خانه خود هدیه دهید.


 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟