اجرای نرده استیل برای استخر

بازدید از یک استخر، به هر دلیلی که باشد، همیشه یک تجربهٔ خوشایند و آرام‌بخش است. برای حفظ چنین آرامشی نیاز به امنیت داریم. امنیتی که با یک اجرای خوب حفاظ استیلی بدست می‌آید. در این مقاله، با ویژگی‌ها و مزایای نرده استیل 304 و 316 آشنا خواهیم شد که دراجرای نرده‌های استخر کاربرد دارند. همچنین راهکارهایی برای حفظ رنگ نرده استیل ارائه خواهیم داد.

 

نرده فلزی

 

نرده استیل  برای استخر:

نرده استیل استاندارد از جمله مدل‌های پرمصرف برای استفاده در فضاهای باز و بدون محدودیت است. نردبان استخر دارای دو تکه شیب دار است که در انتخاب آن باید اولاً، نوع کاربری استخر را در نظر داشت. دوماً، استخر باید یکنواخت و همسطح با کف باشد و سوم اینکه باید بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشد. 

در یک مدل دیگر از نرده های استخر از ترکیب نرده استیل و پلاستیک استفاده می‌شود. در این مدل، جنسنرده استیل از نوع ۳۱۶ است و با یک نوع پلاستیک فشرده به نام پلیمر ABC ترکیب شده است. محصول یاد شده می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای جلوگیری از لیز خوردن در هنگام ورود و خروج از استخر باشد.

در مورد تعدادپله‌های استخر نیز، این تعداد بستگی به ارتفاع استخر دارد. هر چه ارتفاع استخر بیشتر باشد، تعداد پله‌ها نیز بیشتر خواهد بود. معمولاً، فاصله بین هر پله در حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر است. به عنوان مثال، در ارتفاع ۷۰ تا ۹۰ سانتیمتر، معمولاً از دو پله استفاده می‌شود، در ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، از سه پله استفاده می‌شود و در ارتفاع ۱۳۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر هم چهار پله کاربرد دارد.

 

نرده فلزی
نرده فلزی

 

اجرای نرده استیل 304 برای استخر:

استیل 304 در مقایسه با استیل 201، مقاومت بیشتری داشته ومناسب‌تر است. با این حال، بعد از گذشت حدود 2 سال، ممکن است تغییر رنگی در نرده استیل خود مشاهده کنید. اما تفاوتی که در استیل 304 با استیل 201 وجود دارد این است که برای جلوگیری از تغییر رنگ نرده استیل 304 راه حل وجود دارد و آن این است که شما می‌توانید نردبان خود را پسیو نمایید. پسیو کردن باعث می‌شود شما با هزینه کمتر استیل خود را مانند روز اول احیا کنید و دیگر نیازی به تعویض آن نداشته باشید.

اجرای نرده استیل 316 برای استخر:

استیل 316 در مقایسه با استیل 304، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و آب استخر دارد. با این حال، این نرده نیز بعد از  حدود 5 سال، تغییر رنگ می دهد. راه حل تغییر رنگ این نرده استیل 316 نیز پسیو کردن است.  توجه داشته باشید که دلیل اینکه از استیل به عنوان حفاظ پیرامون استخر استفاده می ‌شود، در واقع  زیبایی، نظافت آسان و مقاومت در محیط مرطوب است که حفاظ‌های استیلرا به عنوان بهترینگزینه  برای استخر تبدیل کرده است. حتی اگر دوست نداشته باشید که نرده استخر تمام استیل باشد می توانید، از ترکیب استیل و شیشه که جنبه‌ی زیباتر و مدرن‌تری به استخر می‌دهد، استفاده ‌کنید.

در هر دو حالت، نرده استیل به استخر شما زیبایی، استحکام و ایمنی بیشتری می‌بخشد. شما با اجرای نرده استیل 304 یا 316، هم استخر خود را در برابر رطوبت مقاوم می‌کنید و هم با پسیو کردن، تغییر رنگ نرده را به حداقل می‌رسانید. 

 

نرده فلزی
نرده فلزی

 

پلکان

نرده های استخر یا به دور استخر چیده می‌شوند و یا اینکه بصورت نردبان در داخل استخر کار گذاشته می‌‌شوند. متداول ترین و پرمصرف ترین نوع پلکان استخر نردبان استخر طرح استاندارد می‌باشد. نردبان‌های استخری در انواع مختلف مدل استاندارد ، کلاب ، دو تیکه ، شیبدار و … ساخته و عرضه می شوند که برای انتخاب نوع آنها باید به نکاتی مانند نوع کاربری استخر، هم سطح بودن استخر با کف و بالا بودن استخر از سطح زمین توجه کنید . 

دستگیره

و اما در رابطه با یکی دیگر از آیتم های استخر یعنی دستگیره استخر که یک عنصر مهم در استخر است صحبت کنیم. دستگیره برای کمک به افراد در ورود و خروج از استخر و همچنین حفظ تعادل آنها استفاده می‌شود. این بخش معمولاً در ارتفاع بالاتر از سطح آب قرار می‌گیرد و به شناگران کمک می‌کند تا با استفاده از آن  تعادل خود را مهار کنند و به راحتی و بدون خطر از استخر خارج شوند. جنس دستگیره استخر باید از استیل با کیفیت بوده و با استانداردهای امنیتی درست شده باشد.

نرده

در صورتی که محدودیت فضا در پاگرد محوطه استخر وجود نداشته باشد ، بهترین گزینه ، انتخاب فرم استاندارد است. برای نصب این محصول می توانید اول قسمت بالای مادگی را به زمین اتصال داده و سپس لوله ها را وارد کرده و توسط پیچ محکم کنید. در صورتی که کف استخر سنگ بود و نمی خواهید  زمین را سوراخ کنید، بهتر است با استفاده از فلنچ پیچ و رول پلاک کنید و یا با استفاده از یک میلگرد استیل آن را جوش بزنید.

 

نرده فلزی

 

چه جنسی از نرده استیل برای استخرهای خارجی مناسب است

بهترین جنس برای نرده استیل استخرهای خارجی، استیل ضد زنگ 316 ( استیل ضد زنگ دریایی) است. استیل 316 یک نوع آلیاژ استیل مرکب از کروم، نیکل و مولیبدن بوده و دارای خصوصیات ضد زنگ و مقاوم در برابر باران، زنگ زدگی ، آب شور و عوامل محیطی است. به خاطر همین ویژگیهاست که استیل 316 کاربرد گسترده‌ای در صنعت استخرسازی دارد.

چرا ارژن دُر را برای اجرای نرده استیل انتخاب کنیم؟

تیم ارژن دُر یک تیم حرفه‌ای در زمینه اجرای نرده استیل برای استخرها و سایر پروژه‌های ساختمانی است. در ادامه گوشه ای از توانایی و تجربه شرکت را برایتان لیست کرده ایم:

1. تجربه و تخصص: نصابان مجرب تیم ارژن دُر دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه نصب و اجرای انواع نرده‌های استیل هستند. آن‌ها با استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای و ابزارهای مناسب، قادر به نصب دقیق محصولات  با سرعت بالا هستند.

2. انتخاب مواد با کیفیت:تیم ارژن دُر در ساخت و اجرای پروژه های خود از مواد با کیفیت استفاده می‌کند. استیل 316  یک از این آیتم هاست که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بیشتری از خود نشان می ‌دهد. همچنین نوع پلاستیک بکار رفته در اجرای پروژه استخری از نوع فشرده با کیفیت است.

3. نصب دقیق و استاندارد: تیم ارژن دُر تمامی مراحل نصب نرده‌ها را بصورت اصولی انجام می‌ده د. این استانداردهای کاری شامل اندازه‌گیری دقیق، برش و شیب دادن به نرده‌ها، نصب پله‌ها به طور صحیح و اتصال محکم نرده به سازه استخر می‌شوند.

4. طراحی زیبا و سفارشی: تیم ارژن دُر با آگاهی ازمعماری نوین طرح‌بندی‌های زیبا و سفارشی قبول می کنند و در نحوه اجرای هر طرح با مشتری هماهنگ می شوند تا طرح دلخواه  آنها را پیاده کنند..انها سعی دارند نیازها و سلیقه‌های متقاضی را در نظر بگیرند و نرده استیلی با طرح و شکل دلخواه آن‌ها نصب کنند.


 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟