اجرای نرده استیل با لوله

با توجه به گسترده بودن کاربردها ، نرده‌های استیل لوله‌‍ای، یکی از راه‌حل‌های بسیار محبوب در طراحی محیط های مختلف داخلی و خارجی است. استفاده از لوله در اجرای نرده‌های استیل به عنوان یک جزء اصلی در ساختار نرده، با مقاومت بالا در برابر خوردگی، استحکام مکانیکی قوی و طول عمر بیشتر همراه است.

 

نرده استیل

 

 

نرده استیل

نرده استیل

 

انواع نرده استیل

نرده‌های استیل معمولاً در انواع مختلفی طراحی می‌شوند، این انواع عبارتند از:

  • نرده‌های استیل ریلی: که دارای ریل‌های افقی و عمودی هستند.
  • نرده‌های استیل ساده:که شامل نوارهای عمودی و افقی ساده هستند.
  • نرده‌های استیل مشبک: که دارای سیم‌های مشبک است که به هم جوشیده شده‌اند.
  • نرده‌های استیل گرد: که دارای نوارهای استیل گرد هستند.
  • نرده‌های استیل معمولی:که طراحی ساده‌ای دارند و به صورت مستقیم به ستون‌ نصب می‌شوند.

هر کدام از انواع نرده‌های استیل برای مصارف و طراحی‌های مختلف مناسب هستند.

 

نرده استیل
نرده استیل


اجرای نرده استیل با لوله 304 درزدار 

لوله استیل 304 به دلیل خواص قابلیت تمیز شدن و مقاومت در برابر زنگ زدگی، در صنایع مختلف استفاده می‌شود. ترکیبات شیمیایی لوله ضد زنگ 304 شامل 18-20 درصد کروم، 8-10 درصد نیکل، 2 درصد منگنز، 3 درصد گوگرد، 0.045 درصد فسفر، 0.08 درصد کربن و 1 درصد سیلیسیوم است. این لوله ها به چهار روش WLD، SMLS، HCW و لوله HCW درزدار تولید می‌شوند. 

استفاده از لوله استیل 304 در اجرای نرده استیل باعث ایجاد یک حفاظ زیبا و مقاوم می‌شود که قابل استفاده در حوزه فعالیتهای مختلف است. برای اجرای نرده استیل با لوله 304 درزدار، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. انتخاب لوله استیل 304 درزدار: از آنجایی که این لوله‌ها دارای کمترین میزان کربن هستند، به روش‌های مختلفی قابل جوشکاری هستند. از این رو در برابر خوردگی و اکسیداسیون، کیفیت و مقاومت خوبی دارد.

2. تعیین کاربردها: باید تعیین کنید که لوله استیل 304 در کدام کاربرد صنعتی یا دکوراتیو قرار است استفاده شود. بر حسب نوع انتخاب است که لوله پرداخت سطحی می‌شود.

3. مقاومت به خوردگی: همانطور که می دانید مقاومت لوله استیل 304 در برابر خوردگی قابل انکار نیست و به راحتی در محیط‌های مختلف و با سیالات خورنده  قابل استفاده است. البته برای شرایط با خوردگی کلریدی بالا، لوله استیل 316 پیشنهاد می‌شود.

4. جوشکاری: لوله استیل 304 از قابلیت جوشکاری بسیار خوبی برخوردار است. پیشنهاد می کنیم برای جوشکاری این لوله، از فیلرمتال 308 استفاده کنید. پس از جوشکاری، برای لوله های ضخیم و سنگین، نیاز به آنیل خواهید داشت.

5. عملیات حرارتی: لوله استیل 304 در برابر حرارت بالا محکم و مقاوم نمی شود. برای افزایش استحکام این نوع لوله ها، می‌توانید از فرآیندهای سرد استفاده کنید. دمای آنیل لوله استیل 304 حدود 1010 تا 1120 درجه سانتی‌گراد است.

6. خدمات متخصصین: خدماتی که متخصصین در زمینه لوله استیل انجام می دهند، این است که محصول خریداری شده را برش داده، سوراخ‌کاری می‌کنند، جوشکاری انجام داده و بعد از آن پرداخت سطحی روی آن انجام می‌گیرد. با رعایت نکات فوق و استفاده از خدمات تخصصی می‌توانید نرده‌ای با کیفیت و استحکام بالا تحویل بگیرید.

 

نرده استیل

 

اجرای نرده استیل با لوله 316

لوله استیل 316 یک نوع فولاد ضد زنگ است که از آلیاژ آستنیتی تشکیل شده است. این لوله در مقایسه با لوله استیل 304، استحکام بهتری در برابر خوردگی ناشی از محلول‌های یون کلرید و خوردگی حفره‌ای دارد و همچنین در محیطهایی که دما بالاست، قدرت بیشتری از خود نشان می‌دهد. از طرفی بودن مولیبدن بالاتر در لوله استیل 316 باعث شده در عملیات شکل‌دهی تأثیر متفاوتی داشته و بهترین انتخاب باشد. چرا که شکل‌پذیری آن بهتر است. با این وجود لوله 316 نیز به روش‌های مشابه 304 شکل داده می‌شود. 

لوله استیل 316 دارای ویژگی‌های کلیدی زیر است:

مقاوم  در برابر خوردگی: لوله استیل 316 از ترکیبات مختلفی از جمله کروم، نیکل و مولیبدن تشکیل شده که باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی شده است. این لوله مقاومت بالایی در برابر خوردگی ناشی از اسیدها، گازهای قلیایی، محلول‌ها و سایر عوامل خورنده دارد.

استحکام مکانیکی بالا: لوله استیل 316 دارای استحکام مکانیکی بالاست که به آن امکان می‌دهد در شرایط سخت و فشار بالا عملکرد بهتری داشته  باشد. این ویژگی لوله را در برابر فشارهای قوی و بارهای سنگین مناسب می‌سازد.

پلاستیسیته و چقرمگی: لوله استیل 316 دارای پلاستیسیته مناسبی است که به آن امکان می‌دهد به شکل‌های مختلف تغییر شکل دهد. همچنین، دارای چقرمگی مناسبی است که به لوله سختی بیشتری می‌بخشد. (چقرمگی توانایی یک متریال در برابر ضربه تا قبل از شکستن است).

مقاوم در برابر زنگ زدگی:به عنوان یک فولاد ضد زنگ، لوله استیل 316 دارای سطح صافی است و تمایل کمتری به زنگ زدگی نسبت به فولادهای غیرضد زنگ دارد. این ویژگی آن را برای استفاده در برابر عوامل خارجی، رطوبت و تماس با مواد خورنده مناسب می‌سازد.

کاربردهای گسترده: لوله استیل 316 به دلیل ویژگی‌های فوق، در صنایع مختلف از جمله صنایع فرآوری مواد غذایی دریایی و شیمیایی، صنعت نفت و گاز، صنایع بیوتکنولوژی، داروسازی، ساختمان‌سازی و غیره استفاده می‌شود.

 

نرده راه‌پله
نرده راه‌پله

 

نحوه نصب و اجرای نرده استیل با لوله

برای نصب نرده استیل، ابتدا باید مکان قرارگیری پایه‌ها بر روی پله‌ها را علامت‌گذاری کنید. سپس با استفاده از ابزارهای مثل هیلتی و مته، سوراخ‌هایی در نقاط مورد نظر برای نصب پایه‌ها در پله‌ها ایجاد کنید. بعد از آن، میل‌های ترانس را با چسب سنگ یا مهره و واشر به پله‌ها متصل کنید.

پس از انجام مراحل نصب پایه‌ها، حالا با اتصالات خاص، پایه‌های قبلاً مونتاژ شده را نصب کنید. سپس دستگیره نرده را بر روی پایه‌ها نصب کرده و با استفاده از اتصالات زانویی به یکدیگر متصل نمایید. در آخر، لوله‌های میانی را روی پایه‌ها نصب و اجرای نرده استیل نهایی را به اتمام رسانید.

در ارژن دُر ، ما به شما کمک می‌کنیم تا فضاهای خود را با طراحی امروزی، زیبا و ایمن کنید. با اجرای نرده استیل با لوله شما زیبایی، مقاومت و امنیت را در کنار هم، تجربه خواهید کرد. در ارژن دُر، تیم متخصص و با تجربه ما آماده است تا به شما در طراحی و اجرای نرده استیل لوله ‌ای کمک کند. این مجموعه با توجه به نیازها و سلیقه مشتری، طرح‌های سفارشی شما را به صورت دقیق و با کیفیت بالا، ارائه خواهد نمود.

  

آیا این نوشته را دوست داشتید؟